Morgonpigg och veterinär.

Kl halv 10 hade jag ridit, mockat, packat mat och gjort allt annat småpyssel klart i stallet. Skrttade iväg till änden, travade några varv med lite volter, tog lite galopper, och galoppera några varv på va 15meters volt. Och galopperade på lite mer rakt spår. Travade runt några varv och gjorde volter sen skritta hem. Ville bara rida honom innan vaccinet. Så vi red väl kanske 40 min. Gick bra, men lite dragig på ängen åt ena hållet (hem) Och seg när man vände.
Kl halv 11 kom veterinären med vaccinspruta, gick finfint :) Och så kollade vi munnen, men han hade inga vassa taggar och inga sår. Så vi behövde varken ge sidering eller raspa. Han har aldrig behövt raspa tänderna min pojke :) Veterinären tyckte newton var fin i pälsen :)

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

Just nu har jag en tävling i min blogg där du kan vinna priser så som biljetter till Göteborg Horse Show, Schabrak, sadelöverdrag och andra fina priser!



Var gärna med och tävla! Det är väldigt enkelt att vinna priserna!



http://stockholmsjenna.blogg.se/2009/october/tavling-med-fina-priser.html



2009-10-20 @ 23:02:39
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0