mörka kvällar.

Det hann bli mörkt innan jag kom till stallet, och Newton ville inte gå in, han vända bara rumpan mot mig, även fast dom andra hästarna redan gått in :O
tillslut fick jag tag på honom, och eftersom det regnat på eftermiddagen/kvällen och hade inget täcke så var han dyngsur. men jag longerade honom utan inspänning. vela inte rida honom och sätta på honom sadel när han va så blöt. Longerade kanske 1 timma. Hade bommar. Det gick bra, jag orkar inte beskriva träningen och övningarna.

godnatt.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Svar: Haha, nämen? Jag vet inte varför, men på något vis så kännde jag på mig att nån där kännde igen mig från bdb/bloggen! Haha, jag har ingen aning om varför, kännde bara på mig det xD Tack så mycket, han är så fin min häst :') Han ska bara se till att bli bra också. Såg du både när han böjde och longerade? :)



Vad roligt :) Mats är verkligen jättebra! Därför vi åker in till Falun :) Hur länge ska du vara där?

2009-10-06 @ 23:52:22
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: erica eriksson

ett litet tips ;)

Jag var på föreläsning för en veterinär och då sa han att man inte skulle longera mer än 20 minuter för det sliter jättemycket på benen för en häst att gå på volt så länge ;) :D

2009-10-07 @ 14:56:45
URL: http://pican.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0