Pressad.

Sporrar, Höger galopp och Transport-träning

Igår glömde jag av bloggen, Jag red iallfall en sväng, 30 min i paddocken, provade att rida med sporrar, för att se hur han reagreade, för jag vill att man ska kunna rida honom utan spö. Men han gllade inte sporrarna riktigt, han blev lite sur, men också piggare. Eller kanske pressad. Men annars gick det bra. Men galoppen i ena varvet gick sådär, helst på ena långsidan, han bara drog sig innåt, ville inte gå på spåret, och när jag försökta få tillbax honom så tappade han galoppen eller böjde sig som en banan med huvudet utåt. irriterande. Han blev väldigt svettig, han är så långhårig, och det är ganska varmt nu, 5 plus. Och så blev det ju ganska mycket träning på den där galoppen.

Sen kom pappa med transporten och vi lasttränade, i början var han vrång, men efter att vi lirkat och lockat så gick han in, men backade ut igen efter han tagit en tugga hö, tillslut fick vi honom att stå inna och äta utan att gå ut, och han var lugn. Sen när man flyttar tillbax mellanväggen blir han trängd och backar ut igen, men tillslut fick vi fst honom, han fick lite panik, men vi pratade bara med honom och matade honom, så efter en stund stod han helt still och var cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0