Rid på åkern!

Började rida i paddocken, tänkte att dagens ridpass skulle fokusera på att träna på galoppen utan att vara så mycket på spåret. Så jag gjorde lite galopper och svängde undan från spåret och galopperade snett igenom och volter utan att han tappade galoppen. Gick hyffsat bra. Han började typ galoppera av sig själv när vi travade sen. Så han vill gärna göra rätt :) haha
Men vi red inte i paddocken så länge, för sen red vi ut på ängen och travade och galoppe lite, Sen travade jag på åkern, red liksom framochtillbaka på åkern i traktorspåren, perfekt att rida där nu när man får, när dom tagit axen eller vad dom odlade. då har man liksom en linje att följa, så kan man rida rakt, slutna, öppna. bättre än att nöta i paddocken. ett hett tips från mig:) Fast vi red mest rakt fram, fast med lite tempoväxlingar. Så gjorde vi volt när vi kom till kanten, och bytte linje. Allt gick jättebra och newton var duktig, dom höll till och med på att såga ner ett träd med motorsåg bredvid åkern, och newton brydde sig inte.

Hoppas ni fattar min dåliga bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0