samarbete till kamp.

Red idag, första gången med skor. Första gången på en vecka. Det gick hyffsat bra, vi övade galopp. Starta från nytt ställe. Och i början travade han bara snabbare. Sen blev det typ två galoppsprång och sedan sakta av, sen jobbade vi på att få längre galoppsträckor. Så i slutet blev det hela långsidor. Det gick bättre att hålla galoppen när jag satt ner 2 språng, sen stod upp 2, satt 2, ja ni fattar. Men i slutet började krafterna ta slut på han, så de blev svårare att få galopp. Men ibland fattade han direkt. Sen när jag skulle trava av så börja han krångla, kunde inte koncentrera sig. svängde åt fel håll, gick emot skänkeln, drog bettet. Stannade och vägrade gå ett steg. Ja sådär höll han på. så jag blev så förbannad på honom och han tyckte nog att jag var minst lika dryg som jag tyckte han va. Men tillslut kunde vi trava av i avslappnat tempo och ställa och svänga i rätt riktning.

Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Ja den är underbar! :D Hur blev det, ville du köpa sakerna från bloppisen eller har du ändrat dig? ;)

2009-10-04 @ 22:40:26
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0