Bommar.

Åh jag måste bli bättre på dessa Kategorier. Skärpning!

Idag red jag i paddocken, la ut bommar på böjt spår och på rakt spår, de som låg på rakt spår hade jag ställt på cavaletti på ena sidan. så bommen ligger snett, och nästa bom snett åt andra hållet. fattar ni? så han ska komma mitt på. Jag travade igång newton och han var ganska frammåt. provade sidförande skänkel. Jag red lätt nästan hela dagens ridpass. Vilket vi behöver träna på, då man lätt sitter ner på honom så är det så bekvämt att man gör det väldigt mycket. Plus för att driva honom med sätet. Och ofta när man ska börja rida lätt från att man suttit ner kan han bryta av och tycka det är lite konstigt. Men det gick jättebra idag. Han lyfte och längde på stegen jättefint idag över bommarna. Han var duktig, ramlade inte igenom bommarna, utan lyfte på fötterna. Han slog väl i nån gång lite grann, men det var liksom inte med mening. eller hur man ska säga.

När jag var klar kom Sten-håkan (som jag hyr stallplatsen av) med traktorn, han skulle harva ridbanan. Som jag sa åt honom att göra i Juni, alltså 3 månader sen. haha. Det skulle behöva harvas iaf varannan vecka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0