Han börjat fatta galoppen.

Idag kom Emilia till mig och newton, hon skulle hjälpa mig. Jag longerade, hon satt på och gjorde galoppfattningar samtidigt som jag fick honom i galopp. Och efter flera upprepningar i båda varv fattade han galopp ibland utan att jag gjorde någonting. Dock fattade han inte direkt, utan emilia fick kämpa och driva på honom lite. Sen tog vi av longerlinan och hon gjorde själv och jag förstärkte med pisken när det behövdes, så han fick galoppera på rakt spår också. Jag är överlycklig, han börjar fatta galoppen ;) Bara att fortsätta såhär så kommer det bli hur bra som helst :D Skönt med hjälp också, det är såhär som jag velat göra så länge men inte kunnat, jag kan ju inte både longera och sitta på liksom. Äntligen är galoppen påväg. Jag är så lycklig och glad.

Nu jävlar ska galoppen komma, nu jävlar ska vi fixa det här, nu jävlar ska det bli ridhäst :D

Kommentarer
Postat av: emiliaaa

vad kul att det går så bra! ;D

2009-09-12 @ 18:30:40
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0