Höstsol - Uteritt i bilder

Igår var det fint väder och vi red ut :)
Han var pigg och frammåt, så det kändes bra, för då känns det som han tycker det är kul. Förut stannade han när vi skulle gå utanför stallgården. då kändes det inte såkul att rida ut när han var ovillig. Men nu var det fint väder och han var glad och vi hade en mysig liten tur i höstsolen. Det går som sagt typ inte att trava i skogen, så det blev mycket skritt, men sen när vi kom tillbaka på grusvägen blev det lite trav och vi fick till en galopp :) Och han var även pigg i galoppen.  I början av ridturen spratt han till av att en fågel flög upp. Men han hoppade bara till men sen var det inget mer med det. Men jag var ganska beredd, annars hade jag nog inte setat kvar. Min bror Elias var med och tog några kort på oss :)


   

 

Vi tog några fina kort på ängen, bara jag som förstör bilderna.

Och jag har en vojlock, inte direkt det snyggaste.

de mindre bilderna är klickbara för förstoring :)


Kommentarer
Postat av: marie eriksson

Vad fin han är! :)

2009-09-11 @ 09:58:21
Postat av: Johanna

Härliga kort! Jag skulle nog höja nosgrimman ngn cm om jag var du, den ser ut att sitta väldigt långt ner. men svårt att se på bild..

2009-09-11 @ 14:05:12
URL: http://zotis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ang F-ben: sålänge benen ej är tillagade så är dom hårdare, därför "ät/tuggbara". Men har du lagat till det så flisar det väldigt lätt och då skall hunden ej äta det. Vad gäller alla "färskben" så skall hunden hållas under uppsikt när den äter det. Men som sagt, är F-benen tillagade så flisar de, är de färska och ej tillagade så är de mycket hårdare :)

2009-09-11 @ 16:35:14
URL: http://zotis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj nu svarade jag bara ang benen, såg att du skrivit om själva köttet oxå ;P Men kosten är såpass varierad att magen vänjer sig, det blir alltså inte F-kött flera dagar på raken utan kosten varieras väldigt mycket, precis som den skulle ha gjort i naturen :) Sedan tar det ett tag för hunden att vänja sig vid maten, men det finns nog ingen hund som inte funkar på det i längden :)

2009-09-11 @ 16:41:51
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0