Longering och promenad

Jag har massa bilder som ni inte har fått sett, man jag har liksom inte riktigt tid nu. Idag longerade jag Newton, det gick bra, men han var pigg och lite stressad, så jag behövde inte använda pisken alls, tog bort den och behövde bara använda rösten. Han travade och galopperade över bommar, det gick bra. Efter att jag mockat och fixat tog jag en lång promenad med honom på en timme. Gick över vägen och på marker där han aldrig varit förut, men det gick bra, så snart kan vi rida där med :)

Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Sv: Vad kul! Skydden är i storlek ponny, läderskydden är dock lite större än "normalponny" men jag provade dem på Ronda och hon var rätt så nätt, och det gick. Tränset vet jag faktiskt inte, men går att ha på både ponny och lite häst :)

2009-09-20 @ 22:16:28
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0