Longering över bommar.

Igår Longerade jag Newton över bommar och cavaletti. Han hade svårt för att fatta galopp idag, så jag fick vara extra tydlig och jaga på han lite med pisken. Över Bommarna gick han jättefint, fick jättefina steg och tittade vekligen hur han skulle placera fötterna. När vi sedan gick över till cavaletti (på cirka 20cm) så sprang han antingen förbi dom eller snubblade igenom dom bara. Efter ett tag gick det bra i traven där och vi överick till galopp, han saktade av till trav innan cavalettin. Jag jagade på han så han skulle galoppera, men han travade bara fast jättefort och tänkte inte alls på var han la hovarna, så han rev allt. Så longerade jag honom och försökte få honom i lugnare trav och tänlte bara trava över honom där lugnt så han skulle hinna tänka på var han la fötterna, men efter första cavalettin kom han in i galopp och galopperade igenom det. Då blev jag glad, för då såg det riktigt fint ut :) När han gjort det i båda varv ett par gånger var jag nöjd och travade av honom, sedan skrittade vi i skogen en runda.




Jag hade lagt upp bommara i två olika volter, så det bara var att byta volt när man ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0