Pigg Newton??

Red på banan idag med dressyrsadel. Han gick fint och jag kände mig lycklig. Längde flera gånger med bra resultat. Försökte få nån galopp också, gjorde galoppskänkel, smackade på och sa gaaalopp. Men nej, ingen galopp, dock ökade han väldigt mycket. Så jag tror ändå att han egentligen vet vad det handlar om. Efter flera upprepningar bad jag mamma hämta longerpisken och fösa fram honom när jag bad honom om galopp. Och det funkade. Så vi fick till ett par galopp språng ca 3 gånger i båda varv. Sen red jag honom vidare i trav, tränade på att halta från trav. Gick bra i början men sen stannade han inte direkt utan skrittade några steg innan halten. Och efter det blev han otroligt pigg. Men annars är jag väldigt nöjd med dagens ridpass. Bättre att han är pigg och frammåt än att han stannar som han brukar. Hoppas det håller sig såhär så man kan börja jobba ihop något.
Jag skrittade inte av honom utan klädde av honom sadeln och gick med honom på nya marker i skogen. Han var inte så brydd, lite nyfiken bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0