Skogstur och dags för skor.

Idag upptäckte jag att det verkligen är dags för framskor på Newton. Han sliter mer än han växer fram på tån. Så vi tog ett lugnt pass idag och red ut i sogen och över vägen bakom KJ. Travade lite grann och fick till 2 galopper. När jag skulle sakta av till trav så snubbla han, för han var ganska ivrig, men det gick bra. Sen travade jag av på ängen vid cykelvägen i öna. Men som sagt mest skritt. Men en härlig tur i skogen i det vackra höstvädret.

Ska försöka få tag på Hovslagare Henning imorgon, om han inte har tid inom kort tid så ringer jag Magnus. Har hört att dom ska vara bra. Men det visar sig. Hoppas nån kan så snart som möjligt och när jag är hemma i mora.
Vill inte sko själv eftersom jag inte har något städ. Och för att Newton aldrig blivit skodd förr, så jag vill att någon kunnig gör det först.

Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Ne, jag håller med! Ingen av mina hästar har någon stam. Eller Abbe har egentligen, hans morfar heter Furunäs Fernando och är en riktig skönhet faktiskt, men han pappa är ingen godkänd hingst så där av att han ej har stam i papprena. Så alla mina går som sv. ridponnier faktiskt :) men de är minst lika bra i alla fall!

Hoppas du har en trevlig helg

Kram Ina

2009-09-26 @ 08:09:10
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0