Torsdagen.

Igår red jag, Hade dressyrsadeln. Det gick ganska bra faktiskt, fast han bajsar 24/7. Tränade lite avsaktningar och igångsättningar. Han kändes ganska fin, lite lat emellan åt.
Red även på Falu Rk igår. Vi är där med skolan varannan torsdag för att typ mocka och fixa, ganska värdelöst, och ibland får vi rida lektion som är noll givande. Hade iallfall Stormwind, och han har inte ett passande namn direkt :P Gick väl inte så bra, gick ju mycket bättre sist jag red den. Jaja. Innan vi red skulle vi borsta, sadla och tränsa, knoppa och linda benen på 45 min. Och jag har typ aldrig knoppat eller lindat benen på en häst. Jo kanske en gång. Som tur var hade min häst exem och hade halv man, lite försprång. haha. Jag hann iaf allt på 45 min, fast fula knoppar. Och inte kan jag träna på min häst direkt. Han har ju jättelång man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0