Uteritt.

Dagens ridpass bestod av Uteritt i skogen, där vi gick med honom igår. Allt gick jättebra. Och när vi var längst bort möter vi de två andra hästarna från stallet, jag trodde newton skulle bli helt till sig. Men han tittade bara på dom och sen inge mer med det. Inte ens ett gnägg. Helt otroligt.
Vi red ju även över vägen och genom ett bostadsområde. Han var duktig och stannade innan vägen osv. Bilar körde om oss och forbi oss men newton bara tittade på dom. Dagens pass bestod mest av skritt men travade honom i skogen en liten sträcka och red runt lite grann i trav på en äng. Det var härligt. Han har ju haft ett par hårda pass i rad nu, så vi tog det lugnt. Vilodagen får vänta tills jag ska bort.

Att rida genom skogar och på ängar, det är vindstilla och tyst, bara hästens steg som hörs och någon fågel ibland, det är vi, frisk luft, hästen och jag, det är livet.

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Tack så mkt, jag håller med dig på den punkten! ;D

2009-09-13 @ 22:36:50
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: matilda

hej!

kolla in min blogg: www.matildalancing.webblogg.se !

2009-09-14 @ 14:07:47
URL: http://matildalancing.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0