Hoppning

Igår hoppade vi hemma :)
Gick jättebra, och newton var sååå duktig, Vi hoppade kanske 20 gånger, och rev typ 3.
Han börjar lära sig att man måsta lyfta på benen och hoppa nu. Och de känns som han börjar lära sig avstånd lite bättre också. Jag hade ställt upp 2 hinder på 60 cm och en cavaletti att trava över. Sen höjde pappa ett hinder till 70cm, så vi hoppade de typ 3 gånger också, men då var newton trött, men han klarade det fint iaf :)

Jag vet att min stil inte är den bästa efter att inte hoppat på 2 år och jag tar inga lektioner heller typ. Jag saknar hoppningen. Och ser ni hur jag lyfter över newton?

Jag är jättenöjd!


60cm:





70cm:



Sen lasttränade vi, Gick jättebra, följde mig tillslut som en solfjäder när jag backa och gick frammåt inne i trtansporten. Men jag fick ju kämpa och träna lite innan, att typ tvångsbacka honom och vara bestämd. Men det gav resultat och jag kunde lasta honom själv, utan godis och mat att locka med, fick honom att stå kvar utan att binda fast honom, och jag kunde gå bak och sätta för bommen, 2 gånger fixade jag själv, om pappa hade haft för bommen, så hade de gått direkt. Jätteduktig, men vi ska träna mer. En gång är ingen gång.


Kommentarer
Postat av: isabella

Den kostade 129 kr =) hoppas bara kvalitén är bra också :P

2010-04-07 @ 11:21:42
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: isabella

tack :D

2010-04-07 @ 15:22:13
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: Linda

Ett tips bara; eftersom du är "ringrostig"

håll ihop händer o håll tag i manen en bit fram på den o luta dig mer emot honom när han ska hoppa av så han får mer stöd o ni får mer balanserad ridning! jätte söt ponny föresten!

2010-04-11 @ 00:57:59
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Moa Jonsson (:

Hejsan!

Fin blogg du har! :)

Du får gärna kolla in min också & följa den via bloglovin'

Kommentarer är alltid välkomna & jag har även en hästblogg; nettycoop.blogg.se

Kram

2010-04-12 @ 17:52:42
URL: http://mowah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0