Dagens ridpass x2

Igår red jag i paddocken, dock inte så länge, kanske en halvtimme, traven kändes pampigare än vanligt, kanske för att han fick pulsa lite, han kändes också mer energirik. Tog ett varv i galopp i båda varven också, och det gjorde han villigt. Egentligen så är det bästa sättet att träna nu på rakt spår efter skada/överansträngning i kotleden. Men ville bara rida där denna gång för att de var första gången sen nyår. Han slet sig ju och var rädd när jag tömkörde på åkern.

Och mycket riktigt, idag red jag ut, och han var spänd, tittig, sprallig och ville vända hem. Backade ner i diken och var knäpp. Vägrade gå över vägen då den var annorlunda med snö på och ränder av asvalt. försökte få över honom säkert en kvart, fick lov att hoppa av och gå över med honom. Sen trava jag lite, och han var PÅ. men sen ville han vända. kunde inte direkt galoppera av honom energin heller. När vi äntligen kom hem så släppte jag honom i paddocken och lekte lite med honom så han fick springa lite. Jävla raketer som gjort honom rädd och spänd. Men det går nog snart ur honom.

Måste ta nya bilder, vinterbilder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0