Horsemanship.


i hagen när jag skulle hämta in honom :)


Idag lekte vi bara lite, hade lite kamratskap,  eller kalla det horsemanship.

Började i gången, där han står och sparkar med frambenen. så jag gjorde något bra av det, utnyttjade hans dumma sida för att kanske bli nått bra av de. Berömde honom när jag petade på benet med ett spö och han lyfte. Jag sa också UPP. tillslut fattade han grejjen, men han fick inte godis när han sparkade, bara när han lyfte de fint.

Sen gick vi ut, longerade honom i repgrimma och utan spö. Skritt, trav och galopp i båda varv. Sen övade vi lite på att backa, de va lite trögt, men han gjorde de lite försiktigt när jag sa Baaacka och viftade med repet. Skulle vilja ha lite mer "Go" i det.

Tränade lite på bugning också, men inte ändå ner, bara halvt. Han blir så rädd när han faller ner. Men det blev lite streching för ryggen iaf. tog även godis under bakbenet så han fick lov att lyfta benet frammåt för att nå godbiten. Ni fattar.

Sen hoppade jag upp på honom och red i repgrimma och tömmar. Vilket jag aldrig gjort innan, och newton var jätteduktig :D Vi skrittade runt, flyttade några steg åt sidan, både till vänster och höger. Travade runt några varv, sedan skrittade jag igen och svängde och stannade enbart med sitsen och vikthjälperna. Använde inte rösten eller händerna. Så jag är stolt :)


Bildbevis på ridning i repgrimma

Kommentarer
Postat av: Sandra

Duktig han är :)

2010-01-22 @ 23:38:59
Postat av: SVEA

vad duktiga ni är. :)

2010-01-23 @ 00:00:47
URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Warnmark - Tävling i bloggen -bloggen för dig & din häst

Vad söt han är :)

2010-01-23 @ 16:05:57
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: foxie

men gud vilken fin häst!

2010-01-24 @ 14:05:32
URL: http://foxiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0