Lek

Idag longerade jag newton, han var samarbetsvillig. Och målet var att vi skulle ha kul och få springa av sig. jag longerade i båda varv utan instpänning och galopperade några varv. sen spände jag in honom til galopp i båda varv, sen släppte jag lös honom och lekte, i början hade han mest spring i benen, men hade ändå kul hela tiden. Han var inte sur nån gång, rusa lite ibland och kickade lite i luften. Det var fullt i pudersnö i paddocken, typ 2 decimeter, så han fick pulsa lite, bra träning.
Och han stannade utanför dörren igen. men jag var lugn och tillslut kom han in och vi gick in i boxen och han fick dricka vatten, sen stod jag bara där med honom och gosade, lugnade honom, gav honom äpple och tillslut slappnade han av. sen ställde jag upp honom och fixade, han var jättesnäll.
antagligen för att jag klappade om honom, pratade med honom, jag var lugn och inte stressad för en gångs skull och inte trött, hungrig och grinig. Idag var vi riktigt bra kompisar, och allt kändes så bra, som att vi fått en nystart.

nytt år, nya utmaningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0