Planering

Ja jag hade ju tänkt göra en planering för det här året, men jag tar bara några månader frammåt. Och hoppas att jag följer detta till stor del och att vi uppfyller våra mål. Förändringar kan ske.


Januari
Ja nu har ju halva januari gått, och jag hade bara tänkt att denna månad ska jag få tillbaka honom i samma form efter överansträngningen. Vilket har gått bra hittils. Trots det kalla vädret. Ska också träna lite mer på lastning.



Februari
Jag kanske ska åka bort tre veckor i Februari (berättar mer om denna hemlis sen :D) så här har jag inga stora planer, ska försöka få Therese att rida till honom lite, så kanske jag kommer hem till en lite mer utbildad häst :)



Mars
Första veckan har jag sportlov, och då tänkte jag ha som projekt att köra in newton.

Och annars i mars är det nog bara att träna som vanligt och försöka bli bättre, kanske åka på några träningar. Ska också träna lite med vatten, då han är rädd för rinnande vatten. Och kanske en hel del löshoppning under denna månad.




April
Påbörja inhoppning under ryttare och kanske åka ut på nån dressyrtävling, det hade varit drömmen.
Och fortsätta med vattnet, börja spola med slang.




Ja nu räcker det, och om vi tar oss till en dressyrtävling så skulle jag vara riktigt nöjd, oavsett resultat.

Och vid varje månadsskifte kommer jag göra en lite djupare utförligare planering och Schema vid varje vecka.

Vill ni läsa om våran utveckling och Newtons framgångar och motgångar?
Ska försöka vara så aktiv och intressant som möjligt i bloggen.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilka härliga mål! Tror att det är viktigt med mål, iaf som riktlinje, sen kan man ju alltid ändra på dom allteftersom.

Men visst är Newton ponny?

Är/blir inte du för gammal för att tävla honom?

Fats han kanske är så ung så han går som ungponny ett tag till?

Sjukt söt är han iaf!

2010-01-21 @ 22:32:49
URL: http://zotis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0