Framsteg.

När jag kom till stallet galopperade newton mot mig i full fart och gick med mig tillbaka mot stallet, så himla go :)
Känns som han är så glad nu, han är lycklig, jag märker det. Han har nog vårkänslor, skönt att gå ute utan täcke, plusgrader och sol :)
Samma sak när jag håller på med honom, det är mer harmoni mellan oss. Så skönt!

Red typ exakt samma som igår, fast jag hade flyttat hindret till andra diagonalen så han fick komma fråna andra hållet. Hoppade totalt typ 10 gånger idag igen, från både trav och galopp och båda håll. Men vi hoppade i slutet av passet. Innan gjorde vi massa övergånger hela tiden och jag berömde hela tiden han gjorde rätt. Jag fokuserade mer på de bra sakerna han gjorde, än de dåliga.
skritt - halt - skritt
trav - skritt - trav
trav - galopp - trav - galopp


Ja så höll vi på och tillslut kom galoppen av sig själv, jag behövde bara luta mig tillbaka lite och sträcka på mig. tjohoo! Och galoppen kändes starkare och mer lyftande i slutet, asbra! Och i skritten kom han ner bra i form och jag provade flytta honom  lite, och de gick bra. Och senare gick han inte alls emot skänkeln som igår.

Tänk vad lite arbete man behöver göra innan problemet uppstår för att de ska gå bra!

Jag är jättenöjd över newton dom senaste dagarna, och mig själv med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0