Lektion för Therese.

Lastproblem och träning.
Var till Tin idag, de andra privata ridhuset. Hade stor aproblem med lastning idag, både dit och hem. Han var inte alls som han brukar, kanske för att pappa inte var med och nya människor. Men han var bara dum och vrång och envis. En riktig ponny och ponnyfasoner. slet sig en gång hemma, och prövade igen. Måste lastträna nu, på riktigt, att jag bestämmer. Vi använde dock inte Pisk och lina, de skulle inte hjälpa. Jag tycker det är fel metod.

I ridhuset var han spänd och lite tittig, nytt ställe. Men efter ett tag lugnade han ner sig. lektionen gick ganska bra. Therese tycker att han ändå är ganska duktig och har fina gångarter. Vi tränade mest på att få honom i form och att lyssna. Skönt att rida lektion. Så man kommer nånvart. tog nån galopp också, men han ville inte riktigt idag, han som varit så duktig på galoppen ett tag nu. Men men. hursomhelst så höjer jag handen när jag ska fatta galopp. Jag ger dubbla signaler. antagligen gör jag det för att jag tror han ska sparka bakut som förr.
Men jag är nöjd ändå och fick inspiration.

Hemvägen var nog nästan värst. Tillslut var vi så trötta att vi nästan gav upp, då kom en tjej som frågade om hon fick prova. Antagligen såg hon att vi tröttnat och var sura och griniga. Hon hade tydligen haft en problemhäst förut. Och hon hade en annan teknik, en bra tyckte jag. Hon backade honom mycket, och visade att hon bestämde. tillslut gav han sig och vi kunde åka hem.


Sadel
Hämtade en bagagnad sadel på prov nu ikväll. Provade den på newton och den låg ganska bra tror jag, den va mjuk och följsam. Ska provrida i den imorgon. Det var en Henri de Rivel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0