Skoter-Newton

Har nog fortfarande feber tror jag, men inte alls lika mycket. Åkte skoter till stallet, och newton känner igen våran skoter, så han kom galopperandes mot mig när jag kom och galopperade tillbaka bredvid skotern. Inte alls rädd för motorer, bara glad, haha lite kul, andra hästar hade typ blivit rädda.

Red i paddocken, gjorde mycket övergånger, trava några steg sen skritta och hållde på så, och ibland travade vi ett varv eller två, sen tillbaka till bara några steg. Och tillslut blev han något lättare och mer samarbetsvillig. Lite kvickare. Sen gjorde jag samma sak i galopp, galopperade korta sträckor flera gånger, och ibland 1 varv eller 2. Superbra träning för Newton. STor förbättring under ridpasset. Och sen hoppade vi 50 cm på diagonalen typ max 10 gånger, i både trav och galopp. Och det gick sådär, han rev aldrig iaf, men har ju som sagt problem med avståndsbedömning.

Men absolut ett bra ridpass och det var givande och åt rätt håll. Kändes som han var på ganska bra humör idag.


Och våren är påväg med stora kliv

Newton, första dagen hos mig. Bra minne, Bra känsla!

Kommentarer
Postat av: S O F I A -satsar till 100!

SV: Jao, eller det är egentligen min mammas, emn jag tränar och tävlar henne i hoppning :):)

2010-03-13 @ 23:30:17
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/
Postat av: marie eriksson

vad kul :D

vi har också skoter hemma och vi brukade köra i hästhagen ibland när hästarna var där :P

2010-03-14 @ 09:14:17
Postat av: Warnmark - Vinn schabrak med huva från Tattini -bloggen för dig & din häst

Sv; Dom är riktigt fina :)

2010-03-14 @ 11:42:59
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: loisa

sv: tack så mkt:)

2010-03-14 @ 17:30:21
URL: http://sorino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0