Tappsko.

Jättefint väder, dock för många minusgrader. Men blå himmel, fågelkvitter och stark sol! Och de droppade ändå lite från taken. Red ut så gott de gick. Red på lite skoterspår i lillskogen så gott de gick. Men inge hårdpass direkt. Jag var faktiskt lite illamående också.
Newton hoppade till som fan för en katt. Jag trodde jag skulle åka av med jag fick honom att stanna. Och en gång påvägen mot stallet travade han och var stark, och jag släppte lite lite i handen och han bockade som fan, men han var nog bara pigg och glad.
När jag kom tillbaka och borstat av honom började jag rycka manen och frisera honom lite. Tunnade ur den tjocka manen lite. Och så ser jag att han tappat en sko, så det var bara att gå runt och leta efetr dojjan i ca 1 timme. Hittade den aldrig, får kolla imorgon igen. Jävla snö och dumma häst, nejdå :) Men så jävla dryyygt. Hovslagaren som skodde om honom för 3 veckor sen bara. Ringde honom idag, på en fredagkväll.
Han tyckte jag kunde slå på den själv eftrsom jag utbildar mig till hovslagare, men jag har ju ingen sko för det första, och för det andra är mina verktyg i falun. Annars hade jag väl gjort det själv. Typisk att det händer när det inte får hända. Ja nu får han väl stå tills nästa vecka nån gång iaf. Suck..


Och kameran är sönder och ivägskickad på lagning. Tyvärr inga nya bilder på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0