Smörja.

Smörjde mitt läder ordentligt idag, dressyrsadeln, träns, stövlar mm.

Börjar med vanlig lädertvål för att få rent lädret, och låter sedan torka.


Sen använde jag en olja som jag fick av Inga-lill på mallorca. Som tydligen var svår att fåtag på här i sverige. Gjord på nått som finns i klövar. Ganska blöt, och man behöver inte mycket. Jättebra och mjukgörande! Vet inte vad den heter tyvärr.


Och när oljan torkat in så hade jag på skinnfix, läderbalsam som skyddar mot sol, vatten med mera. Dryg och fet.



såhär avancerat gör jag inte jämt, men idag gjorde jag de :)



Hur gör ni, och vad använder ni?


Kommentarer
Postat av: Ina Jacobsen

sv: de är nog så att man lätt blir hemmablind som de kallas ;)



Jag använder likadan sadeltvål som dig sedan använder jag ett balsam med biwax i som är otroligt vattenavstötande och bra.



ha de gott!

2010-03-11 @ 08:26:56
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Warnmark - Vinn schabrak med huva från Tattini -bloggen för dig & din häst

Sv; Visst är det? :). Du får vara med och tävla då så kanske du står som vinnare sen :)

2010-03-11 @ 21:12:15
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0