Skutt och lastträning.

Fortfarande feber, men tog ut mina sista krafter på min häst och red en sväng i paddocken och hoppade över ett par cavaletti. Det var första gången på 1 vecka som jag red nu, så han var vrång i början och ville inte fatta galopp. Men sen gick det bättre och han skuttade över glatt. Även om det vart slängtrav och avbrytningar med mera. Han har lite svårt för att bedömma avstånden och ofta blir det jättelånga hopp, han happar av för tidigt. Men det gick bättre med markbom. Och i slutet drog han sig nästan själv i galopp mot ett hinder på diagonalen flera gånger. och gjorde byte :D då var jag nöjd och slutade hoppa för dagen. Det viktigaste är att få fram glädjen i att hoppa, annars kommer man ingenstans. Och detta var typ 30-40cm, men skitsamma. Man måste börja nånstans!

Sen Lasttränade jag och pappa honom. utan press och stress. Och inga negativa kom-ihåg-grejjer. Allt blev bara positivt. Inga tvång alls. han går in, och backar ut för han känner sig lite osäker. och håller på så, så man hinner typ inte sätta för bommen. och det är väl det han är rädd för att man ska göra. Men vi brydde oss inte. bara väntade ut honom och han fick krafft och betfor när han väl stod inne. tillslut stod han still och ville inte ens gå ut när han skulle. Det var så gott och mysigt där inne med mat. han brydde sig inte när bommen var fast heller, även fast han visste att den var på så tyckte han att de inte gjorde nått. han fick ju mat, så då var allt lugnt, matvraket :)



newton i transporten i sommras.

Kommentarer
Postat av: Warnmark - Vinn schabrak med huva från Tattini -bloggen för dig & din häst

Sv; Jag har lämnat in den till försäljning där jag köpte den, så den lär komma upp på hemsidan ganska snart :)

2010-03-12 @ 23:38:24
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: warnmark -Vinn ett schabrak med matchande huva från Tattini

Sv; ja det är han verkligen, tack =)

2010-03-13 @ 14:14:35
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: S O F I A -satsar till 100!

Om Du tittade på melodifestivalen, var det rätt låt som vann?? :)



Läs om allt som har ridning och hästar att göra på min blogg, allt från tips, träning, utrustning och tävling! Att kolla skadar iaf inte ;)

2010-03-13 @ 22:53:31
URL: http://sofiaelinab.blogg.se/
Postat av: josephine

va söt han e !

2010-03-19 @ 14:39:01
URL: http://jagjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0