Veckan.

Har ju inte skrivit vad vi gjort den här veckan..

måndag: Lekte i paddocken, och vi hade jättekul och busade runt och newton var lös. Men det är en snöbacke på ena kortsidan nu. så där galopperade newton upp och hoppade ner på andra sidan in i en hage. Så Stängseltrådarna gick av. Sen efter lite lockning med hö och snöpulsning fick jag tillbaka honom, så jag lagade trådarna och fortsatte med att longera honom istället på lina. men han drog iväg med mig och gjorde samma sak igen. Så när jag fått tillbaka honom tog jag honom till volten och longerade honom där. Det gick mycket bättre, för då hade han ingenstans att ta vägen. Så dryg han är, bara har sönder. Buspojken.

tisdag: red med dressyrsadeln, tränade inget speciellt, man får liksom inte riktigt plats, men red på så stor volt som var möjligt och ställde honom inåt och utåt på volten i båda varv. Gick bra!

Onsdag: Longerade över hinder, Han var jättesvår att longera denna dag. Attackera pisken och jagade den, sparkade bakut och var ovillig. hade ingen respekt för pisken eller mig, gick på jätteliten volt runt mig.  Men vissa varv gick bra. Och hindret gjorde honom faktiskt lite mer sysselsatt och gjorde det hela lite roligare tror jag.

Torsdag, idag: Imorse longerade jag honom i 1 kvart. Bara gick igenom gångarterna för att se hur mycket bättre det skulle gå idag jämfört med igår, och idag var han jätteduktig. lackade på pisken 2 gånger bara, gick på stor volt och var mer samarbetsvillig! Tack och lov!
På eftermiddagen red jag i paddocken försökte få honom mer explosiv genom att göra mycket övergångar och halter. funkade bra! Sen travhoppade vi över hindret som stod framme, och jag tyckte han hade bra inställning så vi tog det med galopp några gånger också. Från ena hållet blev språnget väldigt stort och långt alla gånger. Men han var sååå duktig, och inte alls så klumpig. Fast hindret var typ 45cm haha!! Men jag är asnöjd :)


lille häst, lille häst vilka skutt du tar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0