Uppdatering och Information

Newton har haft en veckas vila pga att han inte kändes ren veckan innan. Bloggen har också haft vila som ni märkt.

 Idag Red jag första gången , vi tog en skritttur i skogen, lite trav och 3 rejs. haha Nej han blev rädd och galopperade ett par språng 3 ggr. Vi var på jakt efter vitsippor men hittade inga i regnet.

Veckan innan viloveckan har jag inte heller skrivit ju.

Kommer inte ihåg, men jag vet att vi red dressyr en dag, vilket var ett ganska krävande och jobbit pass, då han fick lov att jobba. Kände när jag skrittade av att han var konstig bak, men såg sen att det var en stor sten i hoven. Sen strescha jag och massera lite.

 Och nästa dag hade han nog träningsvärk, så vi joggade bara.

 Nästa dag vilade han.

Dagen efter skulle vi hoppa, men han ville inte galoppera och var ganska OFF. Galoppen var kort när han väl galopperade, han var loj och slarvig, brakade bara igenom hindrena. Även om vi faktiskt klarade alla hindrerna så var han inte med.. Ibland stannade han och ville inte galoppera alls.
Jag tänkte att han fortfarande hade träningsvärk och inte tyckte hoppning var nån bra idé.
Ska visa min bana jag hade då, jag älskade den, synd att newton inte var PÅ G :(

Nästa dag vilade han igen.

Nästa dag red vi dressyr, vilket gick väldigt bra i skritt och trav. Gick jättefint i form och sökte sig neråt, frammåt och tog stöd i bettet. men galoppen var knackig och han bröt av ofta.
Då tänkte jag att han skulle få en vilovecka, då jag inte ens sett han galoppera i hagen på några dagar, vilket han brukar. Så han kanske hade ont, men han har inte varit svullen eller varm under dom här dagarna!



Viloveckan NH
Under vilovackan har vi inte var helt sysslolösa, vi har nämligen tränat Trickträning och kommunikation några dagar. Nu kan han stegra högt, och vi har tränat på inkallning, en dag galopperade han runt i paddocken, och när jag kallade på honom galopperade han mot mig och gjorde halt bredvid mig. ASCOOLT!! vi har också tränat att gå åt sidleds över tunna. Och tränat grunder för bugning. Och de vanliga Yoga, Jojo med mera.


Jag älskar dig i alla väder<3
Men nu får fan solen komma fram, trött på regn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0